Ο βασιλιάς Κοκός, η Αγία Ελένη και o αρχιεπίσκοπος

 

 

Ο βασιλιάς Κοκός, η Αγία Ελένη και o αρχιεπίσκοπος

 

 

Μέσα σε ένα μήνα κάποιοι στην κορυφή της Εκκλησίας της Ελλάδος έδειξαν πως βαράνε το δικό τους το βιολί, είτε παίζοντας  επικίνδυνα παιχνίδια , είτε προσβάλλοντας τα αισθήματα ενός ολόκληρου λαού.

Την αρχή την έκανε όχι ένας τυχαίος ιεράρχης  αλλά ο αντιπρόεδρος της Ιεράς Συνόδου μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος ο οποίος μιλώντας στην Καρδίτσα είπε πως  σε τούτες τις δύσκολες ώρες να μη φοβόμαστε γιατί η χώρα «έχει δυο πυλώνες  την Εκκλησία και τον Στρατό που θα την κρατήσουν όρθια αυτή την δύσκολη περίοδο που διανύουμε». Λόγια που θυμίζουν  αυτά που έβγαιναν από τα στόματα μητροπολιτών σ’ εκείνα τα όχι και τόσο μακρινά χρόνια  όταν καλούσαν τους πιστούς « ως καθαρόαιμοι Έλληνες και γνήσιοι χριστιανοί» να στηρίξουν τους συνταγματάρχες.

Ακολούθησε ο μητροπολίτης Κονίτσης  Ανδρέας, διάδοχος του αλήστου μνήμης «αλβανοφάγου» Σεβαστιανού, ο οποίος μιλώντας  μπροστά σε ένα μεγάλο χάρτη που περιελάμβανε τη Βόρεια Ήπειρο μέσα στα ελληνικά σύνορα ζήτησε την προσάρτησή της στην Ελλάδα.

Το κακό τρίτωσε την περασμένη Πέμπτη όταν ο  Κωνσταντίνος Γλίξμπουργκ μαζί με τη γυναίκα Άννα Μαρία και το μεγαλύτερο γιο του Παύλο πήγε στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας για να προσκυνήσει το σκήνωμα της Αγίας Ελένης. Μέχρις εδώ δεν θα υπήρχε κανένα ζήτημα. Δικαίωμά του να πηγαίνει και να προσκυνάει ότι θέλει και όπου θέλει. Το ζήτημα αφορά την κορυφή της Εκκλησίας και τον τρόπο που τον αντιμετωπίζει Και εξηγούμαστε:

Πρώτον: Τον Κωνσταντίνο έσπευσε να υποδεχθεί   στην είσοδο της εκκλησίας, με όλα τα άμφιά του, ο ίδιος ο αρχιεπίσκοπος, λες και είχε να κάνει με αρχηγό Κράτους.

Δεύτερον : Για το προσκύνημα του Κωνσταντίνου εκδόθηκε επίσημη ανακοίνωση από την Αποστολική Διακονία  ( είναι ο επίσημος Οργανισμός της Εκκλησίας για την προώθηση του μορφωτικού και ιεραποστολικού έργου της, με ευθύνη του οποίου μεταφέρθηκε στην χώρα μας το σκήνωμα της Αγίας Ελένης), στην οποία ο Κωνσταντίνος αναφέρεται ως Βασιλεύς ( έτσι σκέτα, ούτε τέως, ούτε πρώην) ο Παύλος ως Πρίγκηψ (  και οι δύο τίτλοι με τα πρώτα γράμματα κεφαλαία) και η τριάδα ως βασιλική οικογένεια.

Τρίτον: Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά και στην συγκίνηση που ένοιωσε ο αρχιεπίσκοπος υποδεχόμενος το ζεύγος των τέως και τον πρωτότοκο κανακάρη τους. «Συγκινημένος ο Μακαριώτατος απευθυνόμενος προς την βασιλική οικογένεια ευχήθηκε το προσκύνημα όλων να είναι «εις αγαθόν».

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά: Σε μια χώρα της οποίας ο λαός έχει στείλει εδώ και χρόνια με την ελεύθερη ψήφο του βασιλιάδες , βασίλισσες και πρίγκηπες  στα άχρηστα της Ιστορίας δεν υπάρχει ούτε «Βασιλεύς Κωνσταντίνος» , ούτε «Πρίγκηψ Παύλος», ούτε τίτλοι στα άλλα μέλη του σογιού του. Το Σύνταγμα απαγορεύει ρητά τους τίτλος ευγενείας.

Για τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων , ακόμη και αυτών που δεν έζησαν τα καμώματά του ήταν , είναι και θα είναι απλώς ο Κοκός, ο γιος της Φρειδερίκης. Άλλοι περιορίζονται να προσθέτουν τις λέξεις πρώην ή τέως.

Για τις ελληνικές αρχές και για τις περιπτώσεις που ο Κωνσταντίνος έχει νιτερέσα μαζί τους ( π.χ.φορολογικά) σύμφωνα με γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους θα μπορεί να χρησιμοποιεί το όνομα «Κωνσταντίνος τέως βασιλέως Παύλου». Με αυτό το όνομα  μπορεί να αποκτήσει ΑΜΚΑ και μετά να ζητήσει να του αποδοθεί και πάλι η ελληνική ιθαγένεια που του έχει αφαιρεθεί.

Όλα αυτά θα έπρεπε να τα γνωρίζουν στην αρχιεπισκοπή και την Ιερά Σύνοδο και όχι να του αποδίδουν τίτλους που δεν έχει, και για τους οποίους μιλούν μόνο κάτι κομψευόμενοι παρακεντέδες της δημοσιογραφίας που πλασάρονται ως «δημοσιογράφοι ειδικοί επί της βασιλικής εθιμοτυπίας» και ενημερώνουν κατά καιρούς , μέσα από διάφορα κουτσομπολίστικα έντυπα, τα γραΐδια που τους αρέσει να διαβάζουν γλυκανάλατες ιστορίες για γαλαζοαίματους.

Στην ανακοίνωση προστίθενται ακόμη και τα εξής: «Αμέσως μετά ( σ. σ. το προσκύνημα) οι υψηλοί επισκέπτες ξεναγήθηκαν στους χώρους του Θεολογικού Οικοτροφείου της Αποστολικής Διακονίας όπου ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Φαναρίου ενημέρωσε για το έργο του Οργανισμού στους τομείς της Ιεραποστολής, της διαδόσεως του Ευαγγελίου αλλά και του Πολιτισμού. Προσκάλεσε δε τα μέλη της οικογένειας να επισκεφθούν το οικοτροφείο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν απευθείας με τους φοιτητές, κάτι το οποίο αποδέχθηκαν». Δηλαδή , για να έχουμε και καλό ερώτημα τι θετικό περίμενε ο Θεοφιλέστατος που προΐσταται και του Οικοτροφείου να προσφέρει στους φοιτητές ο Κωνσταντίνος; Την εμπειρία του από το πώς το 1967 μαζί με τους συνταγματάρχες ανέβασαν πραξικοπηματικά στον αρχιεπισκοπικό θρόνο τον εφημέριο των ανακτόρων και εξομολογητή της τότε βασιλικής οικογένειας Ιερώνυμο Κοτσώνη; Τι ευγένειες είναι αυτές και μάλιστα σε πονηρούς καιρούς όπου παίζονται πολλά παιχνίδια;

Και μια λεπτομέρεια που έχει τη σημασία της: Υπεύθυνος εθιμοτυπίας της Ιεράς Συνόδου είναι ο αρχιμανδρίτης Πατρίκιος Καλέωδης , ο οποίος στη δεκαετία του ΄60 υπηρετούσε στο παρεκκλήσι των ανακτόρων και συνδέεται στενά με τον Κωνσταντίνο και την οικογένειά του…

 

 

 

Γιώργος Καραγιάννης

 

 

 

Πηγή: http://www.imerodromos.gr/o-vasilias-kokos-i-agia-eleni-ke-o-archiepiskopos/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *